۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۵

اعلام بودجه صلیب سرخ برای پاسخ‌ دهی به نیازهای رو‌ به رشد در 2014

اعلام بودجه صلیب سرخ برای پاسخ‌ دهی به نیازهای رو‌ به رشد در 2014

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از اهداکنندگان خود درخواست بودجه‌ 33/1 میلیارد دلاری برای پیشبرد فعالیت‌های این سازمان در سال 2014 دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو، در حالی که میلیون‌ها نفر در سوریه، مالی، سومالی و جمهوری دموکراتیک کنگو با پیامد‌های وخیم درگیری مسلحانه دست و پنجه نرم می‌کنند، میلیون‌ها نفر دیگر نیز سرنوشت مشابهی را در نقاط ناشناخته‌تری همچون جمهوری آفریقای مرکزی دارند و نیازمند کمک هستند. بر این اساس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ که در بیش از 80 کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند، از اهداکنندگان خود درخواست بودجه‌ 29/1 میلیارد فرانک سوئیس (معادل 33/1 میلیارد دلار) برای پیشبرد فعالیت‌های این سازمان در سال 2014 دارد.

رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ "پیتر مائورر" در کنفرانس خبری‌ که در ژنو و به مناسبت اعلام نیازهای‌ اضطراری سازمان برگزار شد اظهار داشت: درگیری‌های مسلحانه و دیگر شرایط خشونت‌آمیز بر زندگی و کرامت انسانی مردان، زنان و کودکان بی‌شماری تأثیر می‌گذارد. آرزوی ما دسترسی و ارائه‌ خدمات گسترده به آنها است خدماتی از امداد اضطراری گرفته تا پشتیبانی از تلاش‌ها برای بهبودی مجدد و حمایت از توانایی‌های خود این افراد به‌منظور مقابله با بحران‌های بشردوستانه. ما همچنین در نظر داریم دسترسی خود را به افرادی در بند هستند و آسیب‌پذیری‌های ویژه دارند گسترش دهیم.

بودجه‌ سال 2014 برآوردی واقع‌گرایانه از منابع مورد نیاز برای ادامه‌ ارائه‌ طیفی از خدمات باکیفیت است که به‌طور خاص برای هر یک از شرایط ارائه می‌شود در عین حالی که توجه لازم به محیط‌های دشوار امنیتی در بعضی مناطق اصلی را مدنظر دارد. بودجه‌ کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ رقم اولیه‌ 4/1104 میلیون فرانک سوئیس برای عملیات‌ میدانی و رقم 7/191 میلیون فرانک برای پشتیبانی‌های ارائه‌شده توسط مقر مرکزی سازمان در ژنو را دربردارد.

در سال 2014، بزرگترین عملیات‌ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از نظر صرف هزینه‌ در سوریه - یکی از وخیم‌ترین و خون‌بارترین بحران‌های شکل گرفته در طول زمان که بودجه‌ای بیش از 105 میلیون فرانک سوئیس یا به عبارتی 10 درصد کل هزینه‌های صرف‌شده‌ سالانه‌ سازمان را به خود اختصاص خواهد داد- و افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، سومالی، سودان جنوبی، عراق، مالی، سرزمین‌های اشغالی، سئدان و کلمبیا خواهد بود. در فیلیپین، فعالیت‌های امدادی در مناطقی که توسط طوفان هایان آسیب‌دیده‌اند راه‌اندازی خواهد شد.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ بر کمک‌رسانی به زخمیان و بیماران، معلولین، آوارگان، مهاجران، زندانیان و دیگران متمرکز خواهد بود. این کمیته همچنین پاسخ‌دهی به نیازهای جسمانی و روانی قربانیان تجاوزات جنسی و دیگر خشونت‌های جنسی را ادامه خواهد داد.

مائورر افزود: ما مصمم هستیم به نیازمندترین افراد در هرکجا که ممکن است کمک‌رسانی کنیم. دسترسی به قربانیان تمامی طرف‌های یک درگیری مسلحانه و یا دیگر شرایط خشونت‌آمیز به منظور ارائه‌ کمک‌های غیرمغرضانه نیازمند پذیرش و اعتماد است که ما باید برای آنها تلاش کنیم. به گفته وی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ اغلب به افرادی که در مناطق دور افتاده هستند کمک‌رسانی می‌کند، مناطقی که هیچ سازمان دیگری قادر نیست به آنجا برود همچون بخش‌هایی از جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی، سودان جنوبی و شمال نیجریه.

مائورر تاکید کرد: اهمیت ویژه‌ای دارد که ما همکاری‌های‌خود را با جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان تقویت کنیم. با همکاری یکدیگر و با شبکه‌ داوطلبان مجرب آنها، قادر خواهیم بود تا درک بهتری از موقعیت میدانی و نیاز‌های مردمی که جویای کمک هستند به دست آوریم و توانایی‌های خود را در پاسخ‌دهی به نیازهای بشردوستانه به‌ ویژه در شرایط غیرمنتظره و یا در مناطق بسیار دورافتاده ارتقا دهیم.

در کنار فعالیت در مناطق درگیری، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به کمک‌رسانی به افرادی که از پیامدهای دیگر شرایط خشونت‌آمیز همچون سرکوب‌های دولتی، خشونت‌های بین‌قومی و خشونت‌های مسلحانه در بافت‌های شهری رنج‌می‌برند ادامه خواهد داد. مائورر یادآور شد: برای افرادی که در چنین شرایطی به‌سر می‌برند تحمل بازداشت‌های مستبدانه، مفقودی‌ها، شکنجه و دیگر اشکال رفتار نامناسب، خشونت‌های جنسی و دیگر اذیت‌و آزارها امری عادی است.

کد خبر 2190494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha